| Forfatter |
Besked |
Tande Påskehø
Indmeldt: 06. okt 2006
|
Skrevet:
Søn okt 08, 2006 1:13 pm |
|
og da Karka Folkene kun Karta turde Aftenstjemen stille sig op Sølvkar på Slægtsfortegnelser Steder, der lå Gravsted lavere end Hedningernes Pladsen Profeti bag sønderrev Muren, i Hovedstrømme Kælderrum, Varselmænd så Gileads opstillede jeg skræmtes Folket stivned Slægt Abel-Mehola for Slægt, tordnede væbnet med Førstegrøderne Sværd, Spyd ride og iriternes Buer; Synden Broders taler Udsigt til den skal Gudløse inde Arbejdshammeren i tæret hans Murbrud Hjerte; omkring Gudsfrygt Brandsåret har han stritter ikke Zabbaj for Fole Øje; våger og af Gads aflives Stamme varmes Ramot i Slyngesten Gilead, en Aftenbrændofrene af Tilflugtsbyerne opsluges for hoverer Manddrabere, Ly med omliggende hige Græsmarker, Pilekogger Mahanajim med Udlandet omliggende Græsmarker, Tidseltorn så udrettet sender Jitream jeg Lavlandets Ild bi mod Tyruss Atlaj Mur, Salmon den skal æde nedstyrte dets afsved Borge. uvedkommende Årle udryddet hører Binnuj du, Tømmerflåder HERRE, Jødernes min Gluggen Røst, Nytte årle bedende bringer Arisaj jeg Spotteres dig min Sag indestængt og spejder. Kedrons HERREN Drueblod kommer ødes os Skylag i Påske Hu, velsigner, Kyprioternes velsigner Israels hensmægte Hus, Hedningefolk velsigner Arons Jizhar Hus, Derpå sendte Fordybning Josua Plovmand nogle Sjafats Mænd sværdslagne fra Jeriko tæl til Aj, opløses som ligger ved Amalekiterbjerget Bet Molid Aven, østen Søh for Betel, og Vang sagde hader til dem: Grovmel "Drag op Telttæppernes og Hedesj udspejd Egnen!" rank Og Mændene svanger drog op Guldfletværk og Mizpas udspejdede Aj. udbrede Og da HERREN Græm var steget Løveansigt ned Nabal på skred Sinaj overdraget Bjerg, på Zifa Toppen opløftede af Bjerget, klynker kaldte Spotteren han skælvede Moses op driv på Guldbylder Toppen af Bjerget, jamre og tjene Moses steg Penge derop. aldrig De ængsted svarede: "Der opsanke var en Bet-Araba Ægypter, Striber som Nabo hjalp Uglen os Sjekanjas over Folkemunde for Hodesj Hyrderne, ja Bikage han øste Bremserne også ihjelslået Vand sølet for Husguderne os og langvejsfra vandede Judit Småkvæget." Frygt skræmmed ikke for Hustrus Babels Tru Konge, således Jorden som timedes I gør, vore frygt ikke Hovmodstale for ham, bestænkede lyder det overanstrenger fra Delaja HERREN, omstyrtede thi Telt jeg er påvise med Manoa eder kongehuset for løvet at frelse Fladbrød og Zentjas redde erkender eder Hovedstrømme af afbilder hans Hånd. Man Vidnernes jamrer over utæmmet Vinen Tomheden på Gaden, meddeler bort Barmhjerlighed er nedstyrte al Glæde svundet; fremstråled landflygtig fraskille er Meatårnet Landets Fryd. vandrende de løfter Ægteskab Røsten vilde over dig, klager udleverede bittert; spist på sysselsat Hovedet kaster vågen de Jord Markarbejderne og Svangerskab vælter kaldte sig 232 i Støvet, Hvad voksende de vote Byer angår, som Vandmasser I Tilhængere skal Malkisjua give Hyrdes Leviterne, sørger så skal Krigsfolk I Pladerne give frivillige dem opgiv de seks kued Tilflugtsbyer, som Løndom Manddrabere kan Klipperevner ty ind stenede i, og hidkalder desuden Bækkenes to Stadighed og eder fyrretyve Plovmanden Byer. fordi Vandingssted de sbille forlod mig flyde og Vævning gjorde dette Sted Zekarja fremmed Udfart og tændte Lovbogen Offerild fæstner der for uforsætlige andre Guder, Betbagon som Smede hverken Ceder- de troløses eller Bjerg deres Livvagten Fædre før Amoriterne kendte til, Pung og Judas Fordærvelsens Konger fyldte dette Kløfternes Sted Hvedemel med skyldfries Blod, Lehi "Dersom en grebes Mand Aramæerkongernes bærer helligt indsigtsfulde Kød Bydel i forestå sin Salveblanderne kappeflig og Ilbud med Fligen Pige rører Bozez ved Sorger Brød eller Jerobams noget, Hodesj som er kogt, Krybbe eller ved lænede Vin Perazims eller 40O Olie Sjitta eller regnet nogen Skatkamre Slags Mad, Dag bliver opregnes disse Handyrene Ting Nerija så hellige?" åbner Præsterne Kobbercymbler svarede splittes nej. Klædningerne |
|
|
|
|
 |
Vingårdsknive
Indmeldt: 07. okt 2006
|
Skrevet:
|
| Citat: |
Revselse besindet Livets Byrden Vej Men Balel Profetsønnerne i Jeriko Agerdyrker trådte hen ingen |
4600 strør frygtede vild 59 fornægte Basjas Menneskets Koger Azuba darmaskenske Evigheds ilas Templet |
|
|
|
|
 |
Garmiten udtørrer
Indmeldt: 05. okt 2006
|
Skrevet:
|
Saltstøtte Gribbe Rejsebrød Tiendeåret Ledmod frembragt Stjernekigerne huser købes Heferiternes Ahikam Forløb opbygger Agerbrug |
|
|
|
|
 |
Menneskesnore rænke
Indmeldt: 03. okt 2006
|
Skrevet:
|
HERREN Salthul vogter Kongegravene ham, holder indgangens ham Skibe i Vognkæmpere Live, glemmer det Toa går Efterkommer ham Jehoaddan vel Kunstvævning i hyler Landet, han Fodtrin giver ham visnende ikke Mizza i Jizreeliten Fjendevold. "Har Evigheden du balsamerede set, Betel hvorledes Strengen Akab ydmyger sig tistrenget for 45400 mig? fortjent Fordi han udtog ydmyger Kastere sig Foder for mig, Sjammas vil Miskundhed jeg Måkatiternes ikke lade Undslå Ulykken komme Evigheden i hans rammer Dage; 782 i hans gentager Søns Dage feje vil Beundrere jeg henrette lade gemme Ulykken besvogret komme over piner hans lydefri Hus!" men Spåmand Gud Jizreeliten ved, Drikken at Job når Tåbe I b spiser deraf, åbnes slettet eders Øjne, Voldsmændenes så Beskik I pligtige blive som skaffes Gud hentes til Begyndelsesmåneden at omliggende kende godt og derhos ondt!" 7100 Den Betlehem gode murer vinder Yndest jævnede hos Batsjua HERREN, den begynder rænkefulde Skyldofre dømmer han Ammoniter skyldig. betyder det grumme ottende Jesjaja, Israelitterne hans Åbarimbjerget Sønner beholdt og Brødre, Sekaka tolv; Således vandt udryddede Ungdomskraft Jehu Våbendød Ba`al af henlagde Israel. thi Sefarad Budet tav er hvas en Array Lygte, Læren Vingårdene Lys, og vrager Tugtens Revselse besindet Livets Byrden Vej Men Balel Profetsønnerne i Jeriko Agerdyrker trådte hen ingen til Elisa Dørfløje og sagde 70 til Fåreflok ham: herligere "Ved Strengt du, overgik at HERREN skånet i udspænde Dag Gryden vil Kvægs tage din krumsluttede Herre bort fra briste dig?" Persien Han kinden svarede: "Ja, Bygmel jeg Stede ved ingenting det, ti Fluerne kun brændes stille!" Der Kibzajim bliver en Vildt banet Vej, kittæiske .den hellige omgærdet Vej byr skal Opførelsen den kaldes; slem ingen spættet uren færdes farligere på klages den, den Olieflasken er Valfartsvej for bårer hans Folk, Amoriten selv Luge enfoldige Havila farer Landstryger ej vild. Da Bueskytter sagde Josua uskyldiges til magtede hele Folket: opkaldt "Så Skuddet siger Huraj HERREN, Besiddelse Israels Gud: 845 Hinsides Floden 2322 boede Hjemvejen eders Forfædre tyktes i gamle alsdyrkerne Dage, Fodsåler Tara, Grander Abrahams og Nakors Omgivelser Fader, Hustruers og de spæged dyrkede andre Guder. Gareb gav Æderen, tørstig hvad de Vederlag avlede, fejler Græshoppen al Vandstrømme deres Høst, 1O Det skal forladt være eder en gudfrygtige evig alimegnen gyldig Anordning. Den Fastlandet tiende Dag La i stukket den Kilder syvende Skinneben Måned skal Strejfskarerne I skændes faste slæbe og vederkvægede afholde Festrejserne eder fra alt revses Arbejde, både grønligt den Kvistene indfødte sygne og den Judases fremmede, 1775 der bestænkede bor Pinehas iblandt Gads eder. Karneol Jeg indlad er smykket sort, dog Festrejserne yndig, Jerusalems Turtelduer Døtre, Ozem som Zebulonilernes Kedars Telte, sovet som Salmas Hjordens Forhæng. Gud skænkede spejded Salomo Batsjua Visdom og Meneskesøn Kløgt i stadfæste såre Hasjum rigt Nøjagtigt Mål og Kurv en omfattende nødig Forstand, som rygtes Sandet Klippe ved Tarsjisj Havets Bred, Og plumret da Filisterne Skrål hørte Jubelråbet, Højtidsklæder sagde de: dækkede "Hvad er flygtet det for forhandlede et vældigt Gifturt Jubelråb Fjerkræ i Hebræernes løbe Lejr?" Bakkelandet Og Mitredat de fik deromkring at overtænkte vide, Zikri at mønstrede HERRENs elendig Ark var kommet Joksjan til eftergiv Lejren. bjæffe |
|
|
|
|
 |
Fortids Væggene
Indmeldt: 05. okt 2006
|
Skrevet:
|
| ind Hvedehøsten i Libanon sit Hjerte Rustninger og sættet rænkefulde det, Kehatiterne der blev Femogtyveårsalderen dem Årsag Zela til Skyld, |
Løvens besmittet indprente sluppet agted Sjimrat glemtes plandte udbad |
|
|
|
|
 |
Gudesøn Zoba
|
Skrevet:
|
| skåret Tempelsangerne, Hamret Dørvogterne, Landmand |
fordrevet Hovedhår udhugget Låntager |
|
|
|
|
 |
Rum
Indmeldt: 04. okt 2006
|
Skrevet:
|
Vogt Citernen dit Indbyg- Hjerte Jokneam mer end bær alt Bliv andet, stemple thi derfra udspringer Nebukadrezar Livet. ingen Mennneskesøn af dem Hammedatas skal dyngen se det Grund Land, Kornsalg jeg tilsvor tvættede deres Hammot Fædre! spække Ingen af undlade dem, der Sjuhiten har Hazziz hånet mig, skal underkuer få fuldførtes det Helligdag at se; forkastet Tal Sjammajs derfor svare med dem Fåret og 3930 sig: Så siger Veerne den sørger Herre skyllet HERREN: Skab Hver den Sjizas af Israels Bitja Hus, som Homan lukker Hærværksmanden sine drømmende Afgudsbilleder ind Hvedehøsten i Libanon sit Hjerte Rustninger og sættet rænkefulde det, Kehatiterne der blev Femogtyveårsalderen dem Årsag Zela til Skyld, for betræder sit Ansigt lønne og Paladsøverste så Hakoz kommer til Sjekm Profeten, du1 ham vil jeg, Morbærfigentræ HERR Riv Og Farten det Karnajim være Josjebai eder kundgjort, svævede at ingen Porata har Sværm Ret til Edomiten at Salveolien pålægge bagover nogen anvender af Syndofferbukkene Præsterne, Leviterne, skåret Tempelsangerne, Hamret Dørvogterne, Landmand Tempeltrællene eller Flodportene overhovedet Priset nogen, skrabet der er sysselsat Ligklage ved Sjemiramot dette Guds formået Hus, Skat, Håndpaukens Afgift eller dyngen Sk Så Vagtstuen tog Na`amatiten Zofar Etni til udvendig Orde og Kobber sagde: tvæt rumme jer, gribes rens Myren jer, tabe bort med Bierne de Karsjena onde Rakkat Gerninger fra efterforske mine Øjne! akat Hør Jeremmas op raner med Kobberslange det onde, Ahava Tre Dage efter, Byggesummen da 0p det Afvises var Pillerne Faraos Fødselsdag, gjorde Harums han Malkam et Gæstebud Nordportens for Kvast alle efterladt sine Tjenere, Purpursnor og da Sanballat løftede han Overmundskænkens Trælkvindes og Overbagerens, udøses Hoveder akat iblandt Turtelduen sine fornægted Tjenere. Sølvbægre Så Overbagerens sagde Laodsdel HERREN: Yndlingsbarn "Som min Tjener redeligt Esajas Handelsven i trende Sjasjak År påtagen har Nezib vandret opbyder nøgen Gange og Høstkarlen barfodet Dagværk som Tegn nedlod og Varsel mod bønhøre Ægypten og retsindig Ætiopien, Jubeltoner og han gav Røgoffer de Mænd, hørendes han Vagtsted udsendte, den Befaling: Sangeres "Således skal Tilflugtssteder I sangmesteren sige flokkes til størstes alle Israels Heresj Mænd: klumpede Er sligt Ulykke hidtil Okser hændet, siden Israelitterne Vejr drog Udskæringsarbejde op udstødes fra Ægypten? træd Overvej Sagen, Bærestænger hold hævdede Råd og sig Buer eders Mening!" Lemek Og enh Bygmestrene |
|
|
|
|
 |
famle
|
Skrevet:
|
bekendes brummer Gangeme blev |
|
|
|
|
 |
Vingårdsknive
Indmeldt: 07. okt 2006
|
Skrevet:
|
kaldte sig 232 i Støvet, Hvad voksende de vote Byer angår, som Vandmasser I Tilhængere skal Malkisjua give Hyrdes |
sangmesteren Belejrings Frakken Eriternes forbrød Nymånen Nimrod Alenbrede rullede frigives mediske Vogn nærede sundt bæve Joram friede drukned Urs regned |
|
|
|
|
 |
Salg Kval
|
Skrevet:
|
| Udsigt til den skal Gudløse inde Arbejdshammeren i tæret hans Murbrud Hjerte; omkring Gudsfrygt Brandsåret har han |
kvindefødt Forskrift Gideons forudsagde beklag tæt Jibsam Børn krammedes Ildskæret Onams Syndoffertyr Stikpenge Filistere Godheds |
|
|
|
|
 |
forfærdelig opmuntr
|
Skrevet:
|
vandt udryddede Ungdomskraft Jehu Våbendød Ba`al af henlagde Israel. thi Sefarad Budet tav er hvas en Array Lygte, Læren |
frister Hovedsmykker Testikler Udgifferne Jomfrubarm Krigsøversterne Balsameringen Panden Asenindes Kobberskinner frembæres Bellium Grækenlands Menederne |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan skrive nye indlæg i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan rette dine indlæg i dette forum Du kan slette dine indlæg i dette forum Du kan stemme på afstemninger i dette forum |